"זו צוואתי זה רצוני.."

    עֵדוּת נֶצָח   

תיעוד מעמד צוואה בוידאו 

 

052-2536323 

צוואה

תאריך ושעה
 



 

צוואה בכתב יד

צוואה בכתב יד

כל אדם היודע להתנסח-מסוגל לכתוב בכתב ידו בשלושה עותקים את כל רצונותיו וציוויו, לציין תאריך ולחתום בכתב ידו, הרי שזו תחשב כצוואה חוקית והיא תיקרא צוואה בכתב יד או צוואה בכתב.
 צוואה בכתב יד היא דרך פופולארית וקלה יחסית, אך גם מסוכנת מאד. זו צוואה שקל להתנגח בה ולדרוש פסילתה היות והאדם הכותב אותה לא מתמצא בדרך כלל בכל האספקטים המשפטיים וקיים סיכוי סביר שהצוואה לא תיבדק על ידי עורך דין או בר סמכא אחר הבקיא בעינייני צוואה עד אחרי מותו של המצווה.
עובדה זו של העדר ליווי מקצועי, מגדילה את הסיכוי שיימצאו בצוואה פגמים ו/או שגיאות והיא תיפסל.
פרצות אלה "קוראות לגנב" ועלולות להוביל את המתנגדים לצוואה ("המקופחים") להתנגח ולתקוף את הצוואה ולדרוש מבית המשפט לא לקיומה.
תופעת התביעות וההתנגדויות לקיום צוואות (בעיקר צוואה בכתב יד) מציפים את בתי המשפט אשר קורסים תחת נטל התיקים בנושא ירושות וצוואות. אלה החשים מקופחים עשויים לטעון שהמצווה לא היה צלול בדעתו, לא היה כשיר קוגניטיבית לצוות, הופעלה עליו השפעה בלתי הוגנת, תרמית, אונס, איום, זיוף חתימת המוריש, זיוף צוואה, זהות המצווה וכו'. תקיפה משפטית של הצוואה מזמין סכסוכים משפטיים ארוכים, מכוערים ויקרים בין מוטבי הצוואה (היורשים על פי צוואה) לבין המקופחים המתנגדים לקיום הצוואה (בד"כ היורשים על פי דין ו/או כל דיכפין אשר שם עינו בעיזבון המנוח). כל צוואה טומנת בחובה פוטנציאל לסכסוך מר וממושך. לצערנו, לבית המשפט עלולה לא להיוותר ברירה והוא לא יאשר קיום צוואה מה שיביא גם ל פסילת צוואה. היות ורבים ובלתי צפויים הם ה"מקופחים", אויבי הצוואה, והיות ובתי המשפט קורסים תחת נטל התביעות בנושא ירושות וצוואות, חשוב מאד להגן על הצוואה ועל הליך כתיבתה.. מומלץ להתייעץ עם עורך דין מומחה המצוי בכל הוראות חוק צוואות וירושות על בוריין.
התייעצת? לא התייעצת? בכל מקרה, אנו ממליצים על תיעוד וידאו מקצועי של מעמד כתיבת צוואה בכתב יד והחתימה עליה כך שבעתיד יוכל כל מאן דיבעי לראות בברור מה היה רצונו האמיתי של המוריש אם חלילה יהיו כאלה שינסו לערער על רצונו, זהותו, חתימתו, לטעון נגד המעמד וכו'.
 תיעוד וידאו מקצועי של מעמד כתיבה וחתימה על צוואה בכתב יד יהווה הוכחה חותכת נגד כל הטיעונים הנ"ל וייתן את מקסימום ההגנה על הצוואה.
תיעוד וידיאו מקצועי ישמש כ"מבצר הצוואה" יעניק בטחון וגיבוי מוחלט שרצונו המוחלט של המוריש אכן יקוים במלואו גם אם חלילה יצוצו מתנגדים.
קרא עוד על הסכנות לקיום צוואה ועל הדרך להגן עליה- תיעוד מקצועי כהגנת צוואה בוידאו
משפטנים ומחוקקים על צוואה בוידאו.
לעיונך צוואות נוספות המוכרות על פי חוק הירושה : צוואה בעדים, צוואה בפני רשות, צוואה בעל פה או כפי שנקראת גם צוואת שכיב מרע.
קיימת עוד צוואה חריגה (בין בני זוג כפי שהחוק מגדיר בני זוג) אך פופולרית : צוואה הדדית או כפי שהיא מכונה גם צוואה משותפת.
התנגדות לצוואה פסילת צוואה.
מאמרים נוספים באתר : חוק הירושה / דיני ירושה, עריכת צוואה / כתיבת צוואה, צוואות וירושות.
חזור לעמוד מאמרי צוואות
צור קשר

Go Back  Print  Send Page
[לראש העמוד] | צוואהרואה חשבון | קידום באינטרנט | הפקת סרטים
 

האתר כתוב בלשון זכר מטעמי נוחות אך מתייחס לשני המינים בשוויון מוחלט. כל המידע המצוי בדברים שכתבנו כאן הינו כללי ולהעשרה בלבד, ואינו מהווה יעוץ צילומי ו/או משפטי או תחליף לייעוץ עם עו"ד ו/או המלצה לנקיטת הליכים ו/או הימנעות מהם, וכל המסתמך על המידע שמסרנו כאן או באתר בדרך כל שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד, ואין לנו ולא תהיה לנו בעתיד כל אחריות כלפי המסתמך על מידע זה.  בכל מקרה ולגופו מומלץ לקבל יעוץ פרטני מעו"ד מומחה בתחום חוק הירושה.

לייבסיטי - בניית אתרים