"זו צוואתי זה רצוני.."

    עֵדוּת נֶצָח   

תיעוד מעמד צוואה בוידאו 

 

052-2536323 

צוואה

תאריך ושעה
 



 

צילום צוואה מקצועי או חובבני?

עֵדוּת נֶצָח תיעוד וידאו מקצועי של מעמד הצוואה להגנה על הצוואה ולמימוש רצונו של המוריש כערך עליון

מה בין צילום משפטי מקצועי של צוואה,
לבין צילום חובבני?

"צוואה" היא רגע שמכיל חיים שלמים. זהו רגע האמת שלך.
דאג לכך שהאמת הזו תשאר אחריך בעולם, חזקה ובטוחה.

יש לזכור תמיד שכל צוואה מעצם טבעה מבטלת את חלוקת הרכוש הטבעית ועונה על נטיות הלב של המוריש, ועל העדפותיו במה שקשור לשאריו ולמכריו. זהו מניע חזק הדוחף שארים ממורמרים לערער על תקפות הצוואה והם מסתייעים בכל הטיעונים שמעמיד לרשותם החוק.
מה שאומר, שכל צוואה בעצם מועדת לתקיפה בעתיד.
תקיפת צוואה היא עניין כל כך שכיח, עד שבתי המשפט עומדים חסרי אונים מול הכמות העצומה של תיקי תביעה בנושאי צוואות והתנגדויות. מדובר במשפטים סבוכים שנמשכים שנים ארוכות, בו בזמן שתיקים חדשים הולכים ומצטברים ומעיקים על המערכת המשפטית.
שופטים וחברי כנסת כמו דורית בייניש, גרשון גרמן, זבולון אורלב ושאול יהלום קוראים להגן על צוואות באמצעות צילום מקצועי, ואליהם הולכים ומצטרפים עורכי דין מומחים מהשורה הראשונה.
 
אנחנו בעדות נצח, אספנו מתיקי בתי המשפט את מרבית טיעוני התקיפה המשמשים לערעור על צוואה, ויצרנו מערך צילומי דוקומנטרי מיוחד שכל ייעודו הוא צילום צוואה בוידאו. זוהי אסטרטגיית צילום שפותחה על סמך נסיון ולימוד בלתי פוסק של החוק ושל דיונים ופסיקות בענייני תקיפת צוואות. שיטת הצילום שפיתחנו מבטלת אחד לאחד את כל הטיעונים האפשריים לתקיפת צוואה.
הצילום המקצועי עצמו- במידה ונעשה נכון- הוא כמעט ובלתי ניתן להפרכה כראייה משפטית, והוא נותן מענה ויזואלי והוכחות מכריעות לכל אשר התרחש במעמד הצוואה.
צלם שאינו מכיר את חוק הצוואות והירושות לבוריו ואינו מודע לכל הטענות שעלולים להעלות מתנגדי הצוואה עלול לפספס פרט קטן אשר יהווה בעתיד פירצה דרכה ינסו תוקפי הצוואה לנגח את הצוואה מה שעלול גם לפסול אותה.
 
במאמר מוסגר כדאי לציין, שגם אם צוואה כבר נכתבה ונחתמה בעבר, זה לא מאוחר, אפשר תמיד להוסיף לה את מימד האבטחה החסר ע"י צילום מקצועי של מעמד "הקראת צוואה".
 
להל"ן טיעוני התקיפה העיקריים החוזרים על עצמם בערעורים על תקפות צוואה :
השפעה בלתי הוגנת
רצון חופשי
צלילות דעת
איומים על המוריש
זיוף צוואה
זיוף חתימה
זיוף תאריך
תרמית
מעורבות יורש/ים בעת עריכת  צוואה וחתימתה,
ועוד

צילום מקצועי של צוואה

צילום מקצועי הוא קודם כל עמידה בסטנדרט הגבוה ביותר מבחינה טכנית, כלומר- מצלמה מקצועית, פנסים, תאורה, מקרופונים וסאונד איכותי. הכל ברמה הגבוהה ביותר.
בנוסף לצד הטכני, שחייב להיות מושלם, צלם משפטי מקצועי חייב להיות דוקומנטריסט שרכש נסיון רב בצילום דינמי תוך כדי תנועה - של מעמדים עם מספר מצולמים, לפעמים בתנאים קשים המצריכים ריכוז, חלוקת קשב, וקבלת החלטות מהירה.
אבל מעבר לכל אלה, הצלם המקצועי חייב לדעת על בוריו את חוק הירושה ולהכיר את כל נקודות התורפה שבחוק. כשצלם משפטי מכין את זירת הצילום, עליו להבטיח את מהימנות הצילום, ולקחת בחשבון את החוק ואת כל טיעוני התקיפה האפשריים.
החוק וטיעוני התקיפה האפשריים עומדים לנגד עיניו של הצלם המשפטי גם בהמשך, בכל רגע ורגע של הצילום עצמו.
חשוב להבין: צלם משפטי מקצועי חייב להיות דרוך לאורך כל המעמד הרגיש של חתימה על צוואה. עליו להיות מרוכז אך ורק בצילום, להיות קשוב לכל גורם משתנה בזירת הצילום ובפרטי המעמד המתועד.

זוהי אחריותו של צלם משפטי לאתר כל פרט שעלול לאפשר פירצה דרכה יוכלו לחדור בעתיד מתנגדי הצוואה ולקעקע אותה מראש.

צילום חובבני של צוואה

צילום חובבני של צוואה לעולם לא יהיה מושלם מבחינת איכות הצילום והקול- שני פרמטרים חשובים ביותר, כיוון שהצילום הוא העיניים והאזניים של השופט, זהו העד המרכזי החשוב ביותר, והוא חייב להיות אמין בכל מאת האחוזים.
צלם חובבני לא ידע להתחשב בכל ההיבטים המשפטיים להם חייב הצלם המקצועי לתת מענה.
תיעוד וידאו שנעשה בידי צלם חובב יכול לטעת בלבו של המוריש את האשלייה שצוואתו בטוחה ומוגנת באופן הטוב ביותר, אבל ברגע האמת עלולה להתגלות ליורשיו אמת מרה וקשה, מה שיגרור דיונים משפטיים ארוכים ויקרים והתנצחויות בין עדים מקצועיים כגון פסיכיאטרים, גרפולוגים, רופאים, וכו'.
צילום חובבני יכול לגרום לכך שלצילום לא יהיה כל ערך משפטי בדיון של ערעור על צוואה. במקרה שהצילום יהווה עדות מכריעה, בית המשפט עלול לפסול את הצוואה הנסמכת על צילום חובבני שאינו עונה דרישות החוק, בעוד שצילום מקצועני יכול להטות את הכף לטובתם של היורשים מכוח הצוואה.

מי לא כדאי שיצלם צוואה

לא כדאי שעורך הדין שעורך את הצוואה או מזכירתו יצלמו, כיוון שעריכת צוואה היא עניין מורכב ואחראי בפני עצמו. מטבע הדברים הוא שעורך הדין יתן את כל תשומת לבו למה שבתחום מקצועו, כלומר: לכך שהצוואה תענה בדייקנות על כל רצונותיו של המוריש ותעמוד באופן דקדקני על דרישות החוק.
לא כדאי שחבר, או שכן יצלמו את מעמד חתימת הצוואה, כי אין להם הידע וגם לא המודעות לדרישות החוק ביחס לתנאים הנדרשים בזירת הצילום כדי שהצילום יהיה קביל כעדות, ואחר כך, שיהווה ראיה חזקה שקשה לערער עליה.
אסור בתכלית האיסור שמצלם הצוואה יהיה קרוב משפחה, או אחד המוטבים בצוואה.
 
כתיבת צוואה היא עניין אישי עמוק שמעורב בו רק כותב הצוואה עצמו. מעמד הכתיבה והחתימה של צוואה מתרחש בחדרו הממוזג של עורך הדין או בביתו של המצווה, באוירה רגועה ונעימה שאין בה כל רמז לפורענות העתיד. אבל רגע החשיפה של תוכן הצוואה עלול להיות אות לפתיחתה של מלחמת ירושה אכזרית בין השארים המקופחים לשארים היורשים, ואפילו בין היורשים לבין עצמם, במידה ויהיו ביניהם כאלה שיתמרמרו על חלקם בירושה. זו איננה אמת נעימה. רובנו מעדיפים להדחיק אפשרויות ממין זה, אבל חייבים לקחת בחשבון את התרחיש הלא נעים החוזר על עצמו שוב ושוב, ולנקוט בכל צעד אפשרי על מנת למנוע אותו.
רק צילום מקצועי יכול להבטיח צוואה כך שתהיה מוגנת באופן מקסימאלי מפני תקיפה.
 
"צוואה היא רגע שמכיל חיים שלמים", כך כתבנו בכותרת למעלה. זו אמירה שמבטאת הכרה עמוקה בייחודו של הרגע ובמשמעותו האנושית, ואנחנו בעדות נצח, מפצירים בעושה הצוואה
לנצל את המעמד ואת הימצאותו של צלם דוקומנטריסט מן השורה הראשונה ברגע החד פעמי הזה, ולקבל מאתנו חינם תוספת לצילום צוואה, מעין נספח מצולם בו מדבר המצווה אל בני משפחתו ומוסר להם דברים שחשוב לו לומר על הצוואה, ועל החלטותיו לגבי אופן חלוקת הירושה. אנחנו גם נעודד את המצווה לנצל את המעמד ולהעביר מסר אישי שישאר כמזכרת לדורות הבאים.

תן תוקף לאמת שלך בעולם.

קרא עוד על קיום צוואה ומימוש רצונו האחרון והמלא של המוריש בקלות בדף הבית.

לקראת כתיבת צוואה מומלץ לפנות לעורך דין מוסמך  על מנת שייעץ ו/או יבצע בצורה מקצועית ומושכלת את נושא עריכת צוואה .
 

באושר, עד מאה ועשרים.

יש לך שאלות או נושאים שהיית רוצה לברר – צלצל עכשיו ! אנו נשמח לנסות לתת מענה.

דוד – 052-2536323 או שלח לנו מסר כאן ב"צור קשר"  ונענה לך בהקדם.

Go Back  Print  Send Page
[לראש העמוד] | צוואהרואה חשבון | קידום באינטרנט | הפקת סרטים
 

האתר כתוב בלשון זכר מטעמי נוחות אך מתייחס לשני המינים בשוויון מוחלט. כל המידע המצוי בדברים שכתבנו כאן הינו כללי ולהעשרה בלבד, ואינו מהווה יעוץ צילומי ו/או משפטי או תחליף לייעוץ עם עו"ד ו/או המלצה לנקיטת הליכים ו/או הימנעות מהם, וכל המסתמך על המידע שמסרנו כאן או באתר בדרך כל שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד, ואין לנו ולא תהיה לנו בעתיד כל אחריות כלפי המסתמך על מידע זה.  בכל מקרה ולגופו מומלץ לקבל יעוץ פרטני מעו"ד מומחה בתחום חוק הירושה.

לייבסיטי - בניית אתרים