"זו צוואתי זה רצוני.."

    עֵדוּת נֶצָח   

תיעוד מעמד צוואה בוידאו 

 

052-2536323 

צוואה

תאריך ושעה
 



 

צוואות וירושות

צוואות וירושות

צוואות וירושות, צוואה ירושה, ירושה צוואה. אחד מחוקי היסוד בישראל הוא כבוד האדם וחירותו. החוק מכיר בזכותו של אדם לצבור ולשמור רכוש מבלי שהוא ייפגע או יילקח על ידי אחרים ולצוות אותו לכל מי שיחפוץ. חוק הירושה הישראלי מכיר בשני סוגי  צוואות וירושות  : האחד ירושה על פי דין והשני ירושה על פי צוואה. ירושה על פי דין כאשר אדם נפטר ולא משאיר הנחיות מדויקות כיצד יחולק העיזבון אזי רכושו יחולק בין קרוביו ושארי בשרו לפי ההיררכיה המשפחתית ועל פי החלוקה המוגדרת בחוק הירושה : בן/בת זוג, ילדים, נכדים, הורים, אחים, סבים, סבתות ודודים, והם ייקראו יורשים על פי דין. ירושה על פי צוואה בתוקף חופש הציווי המוענק לאדם, הוא יכול לכתוב/לערוך צוואה וכאמור, להוריש את רכושו לכל מי שחפצה נפשו. "רצונו של אדם כבודו"- חופש הציווי המוענק לאדם על פי חוק הירושה מאפשר לו להדיר ולנשל מרכושו ומהירושה גם את הקרובים לו ביותר אם רק ירצה בזאת, אפילו את אשתו ו/או ילדיו. הוא אף יכול להתנות תנאים ולהעדיף לצוות את רכושו לכל דכפין שיחפוץ, כל זאת כמובן רק במידה והצוואה נעשתה על פי דין והוא, המצווה, צלול דעת. אין עליו איומים, אונס, השפעה בלתי הוגנת, תרמית וכו'. בעת עריכת צוואה משנה המצווה את ההיררכיה הטבעית של קרוביו/יורשיו, מחלק את רכושו לפי רצונו הבלעדי בהתאם להעדפות האישיות שלו, ובמטרה שרצונותיו אלו יתקיימו ויבוצעו במלואם לאחר לכתו. אלו, ייקראו "יורשים על פי צוואה". צוואה היא מסמך משפטי חזק אך היא גם דרך ביטוי לרגשותיו ורצונותיו של אדם בעודו בחיים המורה ומצווה כיצד ינוהלו העניינים שלו ומה ייעשה ברכושו (עיזבון) לאחר מותו. זהו צעד מאד משמעותי בחיי אדם אם לא המשמעותי ביותר. הצוואה תהיה בתוקף אך ורק אם נעשתה באחת הצורות הקבועות ע"פ חוק הירושה הישראלי וכמובן אם לא נפל פגם בצוואה שאותו לא ניתן לתקן. המשפט הישראלי, על פי חוקי צוואות וירושות מכיר בארבע סוגי צוואות בלבד ועוד אחת חריגה :

צוואות וירושות-מה צריך לדעת?

צוואה שלא נעשית על פי דין באחת הצורות המוכרות בחוק הירושה או צוואה שנמצא בה פגם פסולה ובטלה (קרא עוד על פגמים בצוואה). ביצוע הצוואות מופקד בידי הרשם לענייני ירושה במשרד המשפטים.
כל עוד אדם בחיים הוא יכול לעשות בצוואה כרצונו: לשנות, להוסיף, לגרוע ואפילו לבטל את הצוואה לחלוטין. הצוואה האחרונה כרונולוגית היא זו הקובעת (בד"כ רושמים בצוואה חדשה במפורש כי הצוואה הזו מבטלת את הצוואה או הצוואות שנערכו לפני כן). עצם כתיבת צוואה היא ביסודה מעשה שמטרתו לשנות ו/או לבטל  את אופן חלוקת העיזבון ליורשים על פי דין. במצב שכזה אפשר שתיווצר קבוצה של "מקופחים": אלו שזכויותיהם ע"פ דין שונו ו/או אלה שבטוחים כי מגיע להם נתח בעיזבון (בצדק או שלא בצדק), יחושו מקופחים והם עלולים חלילה לדרוש מבית המשפט שלא לקיים את הצוואה ולפסול אותה בטענות של השפעה בלתי הוגנת, תרמית, אי צלילות, אונס, איום, זהות המצווה, זיוף צוואה, זיוף חתימה, כשרות העדים וכו'. הניסיון לתקוף משפטית את הצוואה מזמין בהרבה מקרים סיכסוכים משפטיים ארוכים, מכוערים ויקרים בין מוטבי הצוואה (היורשים על פי צוואה) לבין המקופחים המתנגדים לקיום הצוואה (בד"כ היורשים על פי דין ו/או כל דיכפין אשר שם עינו בעיזבון המנוח). מכאן נובע כי כל צוואה טומנת בחובה פוטנציאל לסכסוך מר וממושך. היות ורבים ובלתי צפויים הם ה"מקופחים", אויבי הצוואה, והיות ובתי המשפט קורסים תחת נטל התביעות בנושא צוואות וירושות, חשוב מאד להגן על הצוואה ועל הליך כתיבתה וזאת כדי :
א.בשלב טרום המשפט: להעמיד את ה"מקופחים" בפני מציאות קיימת, שתגרום להם לחשוב פעמיים טרם היציאה למאבק ירושה וע"י כך למנוע משפטים ועיכובים בחלוקת הרכוש. צוואה מצולמת במקצועיות ומנוסחת נכון היא צוואה מאובטחת היטב.צוואה כזאת תעמיד בפני מתנדי הצוואה מבחן מציאות שקשה מאד לסתור אותו.
ב. בשלב שבו הוגשה תביעה ומתנהל משפט: להקל על בתי המשפט בהוכחת מעמד החתימה ובחקר רצונו הבלעדי של המוריש (צפה בראיון וידאו עם עו"ד וקרא בנושא משפטנים ומחוקקים על צוואה בוידאו).
קרא עוד על צוואה, צוואות מוכרות עפ"י דין,  עריכת צוואה, התנגדות לצוואה פסילת צוואה
                  דיני ירושה צוואה עיזבוןתיעוד וידאו מקצועי כהגנת צוואה, חוק הירושה.
חזור לעמוד מאמרי צוואות וירושות.
באושר, עד מאה ועשרים.

רוצה להזמין את השירות ? יש לך שאלות ? 
 צלצל עכשיו לדוד – 052-2536323
 או שלח מסר כאן דרך "צור קשר"
 אנו נשמח לענות לפנייתך ולנסות לתת מענה לכל שאלותיך.
קרא עוד אודות עדות נצח-הגנת צוואה בוידאו
[לראש העמוד] | צוואהרואה חשבון | קידום באינטרנט | הפקת סרטים
 

האתר כתוב בלשון זכר מטעמי נוחות אך מתייחס לשני המינים בשוויון מוחלט. כל המידע המצוי בדברים שכתבנו כאן הינו כללי ולהעשרה בלבד, ואינו מהווה יעוץ צילומי ו/או משפטי או תחליף לייעוץ עם עו"ד ו/או המלצה לנקיטת הליכים ו/או הימנעות מהם, וכל המסתמך על המידע שמסרנו כאן או באתר בדרך כל שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד, ואין לנו ולא תהיה לנו בעתיד כל אחריות כלפי המסתמך על מידע זה.  בכל מקרה ולגופו מומלץ לקבל יעוץ פרטני מעו"ד מומחה בתחום חוק הירושה.

לייבסיטי - בניית אתרים