"זו צוואתי זה רצוני.."

    עֵדוּת נֶצָח   

תיעוד מעמד צוואה בוידאו 

 

052-2536323 

צוואה

תאריך ושעה
 



 

צוואה הדדית


צוואה הדדית

צוואה משותפת, צוואות הדדיות

בני זוג אשר עורכים במשותף צוואה, במסמך אחד או בשני מסמכים שמסתמכים זה על זה, בעלי הוראות זהות והדדיות, בה הם קובעים מה יקרה לאחר מות כל אחד מהם ומתייחסים בעיקר לחלוקת הרכוש המשותף – תיחשב ותקרא צוואה הדדית או צוואה משותפת.  
 צוואה הדדית היא החריגה לארבעת הצוואות המוכרות על פי דיני ירושה (צוואה בכתב, צוואה בעדים, צוואה בפני רשות וצוואת שכיב מרע).
בעוד ש 4 הצוואות שתוארו להלן הן מעשה אישי ביותר ובהקפדה, צוואה הדדית היא מעשה משותף של זוג.

עריכת צוואה הדדית על פי החוק

החוק אמנם קובע כי עשיית צוואה היא אישית ואסור לכל צד ג' כלשהו להשפיע או להיות מעורב בעריכת צוואה ובחתימתה  (בעיקר ובדגש אם אותו/ם צד ג' הם הנהנים בצוואה), אך יחד עם זאת, מכיר החוק בצורך של שני בני זוג ("בני זוג" כפי שהחוק מגדיר בני זוג) להבטיח זה את זו בצוואה הדדית משותפת למען רווחתו הכלכלית והשקט הנפשי של הצד הנותר בחיים ללא עימותים ולחצים מצד היורשים הטבעיים, היורשים על פי דין (ילדיו של הנפטר, אחיו, הוריו ושאר בני משפחתו על פי סדר עדיפות שקבוע בחוק הירושה).
כיום, כשמעמד המשפחה השתנה, (ריבוי הליכי גירושין, ידועים בציבור, חיים ביחד, נישואים שניים ושלישיים, ילדים מכמה אבות/אמהות, וההסתבכויות המשפטיות הרבות סביב נושא צוואה, ירושה ועיזבון) מתרחבת המגמה בקרב בני ה 40 פלוס, ה 50 פלוס וה 60 פלוס של עשיית צוואה אישית וצוואות הדדיות.
מעמדים אישיים ומשפחתיים מורכבים אלה מביאים איתם מטבע הדברים מתנגדים רבים ובלתי צפויים יותר לצוואה וחושפים את בן הזוג הנותר למספר רב של תרחישים משפטיים.
צוואות הדדיות הן מסובכת ומורכבת יותר בהשוואה לצוואות המוכרות שצויינו לעיל, היות ויש בהן אספקטים משפטיים רבים שאמורים להתייחס למספר רב של תרחישים.

התנגדויות ופסילת צוואה הדדית - האיום על הצוואה ועתיד בן הזוג

למרות ש צוואה הדדית בטוחה יחסית (במידה ונערכה ע"י עורך דין מומחה בדיני צוואות), יהיו כאלה החשים מקופחים מהצוואה, ינסו לתקוף ולהתנגח בה וידרשו מבית המשפט אי קיום צוואה ופסילתה
המתנגדים לקיום צוואה יטענו (בצדק או שלא בצדק-אין מתפקידנו לדון כאן): השפעה בלתי הוגנת, זהות, כשירות ורצון המוריש, נגד מעמד הצוואהפגמים בצוואה, העדים, תלות, איומים, זיוף, אונס, וכו'.
קרא עוד על התנגדות לצוואה פסילת צוואה

כיצד להגן על צוואה הדדית ועל עתיד בן הזוג

קשה לנבא את אשר יקרה בעתיד לאחר לכתו של אחד מבני הזוג (גם במשפחות מסודרות), תיעוד וידאו מקצועי של מעמד החתימה על הצוואה ההדדית יאבטח את הצוואה ויגן על עתיד בן הזוג הנותר מפני התנגדות לצוואה והסתבכויות משפטיות.
בהתחשב במורכבות המשפחתית שנוצרה בימנו, מתרחבת המגמה בקרב משפטנים, מחוקקים ועורכי הדין השואפים למצויינות והם ממליצים ללקוחותיהם על תיעוד וידיאו מקצועי של מעמד חתימה על צוואה כאבטחת הצוואה.
 עורכי הדין ממליצים ללקוחותיהם על תיעוד מקצועי בוידאו גם ואולי בעיקר בגלל עלותו הנמוכה יחסית של השרות (מאות שקלים בלבד), עלות נמוכה יחסית לסכום הירושה העומד על הכף ולעלויות הגבוהות הכרוכות במאבקים המשפטיים אליהם יקלע בן הזוג הנותר (אם חלילה יקרו).
גם בהשוואה לאופציות האחרות הנותנות גיבוי לצוואה -(חוות דעת פסיכאטרית, גרפולוג משפטי וכו') שעלותם כמה אלפי שקלים והם עונים רק על חלק מהטענות שעלולים להעלות מתנגדי הצוואה.

אל תהססו לבקש ולהציע לעורך הדין שעורך עבורכם צוואה הדדית לצרף אותנו לצוות כדי ליצור גיבוי לצוואה על ידי תיעוד וידאו מקצועי של מעמד החתימה ובכך להבטיח שרצונכם המלא אכן יקוים ובכך גם תמנעו ותחסכו סיכסוכים משפחתיים ארוכים ויקרים בעתיד.

צפה בוידאו וקרא עוד על  משפטנים ומחוקקים המצדדים באבטחת הצוואה 

תיעוד וידאו מקצועי לאבטחת צוואה הדדית - הזמנת השירות

הזמנת השרות והתיעוד עצמו הינם פשוטים ולא דורשים הכנות מיוחדות מראש, אנחנו מגיעים עם הציוד המשוכלל שלנו (מצלמה, מיקרופונים, תאורה וכו') לכל מקום שיידרש : בית בני הזוג, משרד עורך דין, בית אבות, דיור מוגן, בית חולים וכו', בארץ ובעולם (אפילו למקום בטבע שבני הזוג אוהבים). לאחר התארגנות של מספר דקות, נצלם ונתעד את מעמד החתימה על הצוואה במקצועיות כך שיהיה קשה מאד לערער על הצילום, על רצונכם כמורישים ועל מעמד החתימה בכלל. סרט תיעוד מעמד הצוואה ההדדית שלכם ישמר יחד עם הצוואה עד ליום פקודה.
יחד עם הסרט, אנו גם מוסרים ללקוחות מסמך התחייבות שלנו לסודיות בתוספת הצהרה שזה הסרטון המקורי ולא בוצעו בו שינויים ועריכה וכן הצהרת האובייקטיביות שלנו.
קרא עוד על תיעוד וידאו מקצועי כהגנת צוואה

אנו ממליצים להתייעץ עם עורך דין מומחה בדיני ירושה ומשפחה שמכיר לעומק את הוראות חוק צוואות וירושות לבוריין.
קרא עוד על צוואה ומימוש רצונו כבודו.
יש לכם שאלות או נושאים שהייתם רוצים לברר – צלצלו עכשיו ! אנו נשמח לנסות לתת מענה
דוד – 052-2536323 או שלח לנו מסר כאן ב צור קשר ונענה לך בהקדם.

מאמרים נוספים בנושאי : כתיבת צוואהחוק הירושה, צוואה בכתב, צוואות וירושות.

באושר, עד מאה ועשרים.
 
*חשוב לציין בזאת ובהדגש כי תיעוד וידאו של מעמד צוואה אינו מהווה תחליף לעריכה וחתימת צוואה שנעשית כדין, אלא כתוספת ראייתית משפטית חזקה ומוצקה שיעודה הגנה על הצוואה ועל קיום רצונו של המוריש.
קרא על צוואות המוכרות עפ"י חוק הירושה.
עֵדוּת נֶצָח תיעוד וידאו מקצועי של מעמד הצוואה
 אבטחה והגנת הצוואה למימוש רצונו של המוריש כערך עליון
אודותינו

Go Back  Print  Send Page
[לראש העמוד] | צוואהרואה חשבון | קידום באינטרנט | הפקת סרטים
 

האתר כתוב בלשון זכר מטעמי נוחות אך מתייחס לשני המינים בשוויון מוחלט. כל המידע המצוי בדברים שכתבנו כאן הינו כללי ולהעשרה בלבד, ואינו מהווה יעוץ צילומי ו/או משפטי או תחליף לייעוץ עם עו"ד ו/או המלצה לנקיטת הליכים ו/או הימנעות מהם, וכל המסתמך על המידע שמסרנו כאן או באתר בדרך כל שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד, ואין לנו ולא תהיה לנו בעתיד כל אחריות כלפי המסתמך על מידע זה.  בכל מקרה ולגופו מומלץ לקבל יעוץ פרטני מעו"ד מומחה בתחום חוק הירושה.

לייבסיטי - בניית אתרים